omega 3

Za zdravo življenje lahko poskrbimo kar sami doma, saj so načela zdravega življenjskega sloga dobro znana. Zagotoviti moramo redno gibanje in uravnoteženo prehrano, privoščimo si dovolj spanca in se izogibamo stresu. Že s tem lahko močno pripomoremo k boljšemu zdravju in počutju, lahko tudi neposredno pomagamo pri kakšnih tegobah oziroma preventivno preprečujemo razvoj bolezni, poškodb in drugih težav.

Za zdravo življenje pravzaprav ni potrebno veliko, kar sami lahko z nekaj truda dobro poskrbimo za svoje telo in duha. Če pa se posvetimo še nekaterim detajlom, ki postavijo piko na i, bomo našli nekaj nujnih sestavin, ki jih zdrav življenjski slog še potrebuje.

Predvsem zdravo prehrano lahko nadgradimo še s tistimi hranili, ki nam pogosto manjkajo. Tudi uravnotežen jedilnik ne prinaša prav vseh mikrohranil, ki jih potrebujemo za zdravo življenje, zato se splača včasih poseči po prehranskih dopolnilih. Tu se recimo priporočajo omega 3 maščobe, ki so koristne za telo, a jih po navadi ne dobimo dovolj iz prehrane. Omenimo pa lahko še nekatere druge nujne dodatke, ki jih je pametno vključiti v rutino vzdrževanja zdravega življenjskega sloga.

Ni se treba posebej obremenjevati z vsemi mogočimi dodatki, pametno pa je poznati tiste, ki so za večino ljudi res koristni. Vse te izdelke lahko dobimo v prosti prodaji kot prehransko dopolnilo, hkrati se seveda pozanimamo, kje lahko tudi v prehrani dobimo omega 3 maščobne kisline, magnezij ali druge koristne snovi. 

Kje dobimo omega 3 maščobne kisline?

Pogosto računamo na to, da bomo zadostno količino maščob za normalno delovanje telesa pridobili s prehrano. Res je, da s tem brez težav odgovorimo na potrebe telesa po makrohranilih, pravzaprav maščobe po navadi uživamo še preveč. Običajno pa pri tem ne prejemamo najbolj koristnih maščobnih kislin, ki jih ni v poceni oljih in mastni hrani. Osredotočimo se na druga živila, ki imajo koristne omega 3 maščobe.

Najlažje dobimo omega 3 maščobe z morsko hrano

Najbolj značilen vir teh maščobnih kislin so gotovo ribe in morski sadeži. Najbolj se izpostavljajo mastne ribe, med okusnimi izbirami je recimo losos, pogosto uživamo tuno, sardele in druge ribe, ki prinašajo koristne maščobe. Morska hrana se ne znajde na jedilniku tako pogosto, da bi lahko povsem brezskrbno računali na to, da bomo dobili dovolj omega 3 maščob, vsekakor pa lahko s tem pripomoremo k vzdrževanju ustreznih zalog.

Lahko pa dodamo še nekaj drugih živil, ki ponujajo te snovi. To so recimo nekateri oreščki, tudi tisti, ki jih precej enostavno najdemo v trgovini ali naberemo kar sami. Izstopajo orehi, veliko koristnih maščob ima tudi soja, omeniti gre še lanena semena. Nekaj omega 3 maščob pa dobimo tudi iz rastlinskega olja, ki se prideluje iz teh in drugih semen.

Omega 3 kot prehransko dopolnilo

Če imamo dober nadzor nad svojim jedilnikom, lahko vzdržujemo zadostne zaloge omega 3 maščob že z redno prehrano. A običajno nimamo te možnosti oziroma bi se morali posebej posvečati prav temu, da vedno znova izbiramo hrano z visoko vsebnostjo koristnih maščob. To lahko vodi v druga neravnovesja, tako da je veliko bolje, če se odločimo za prehranska dopolnila.

Omega 3 maščobe dobimo v obliki oljnih kapsul

Omega 3 je na voljo v obliki kapsul z ribjim oljem, kar je načeloma najbolj učinkovita opcija za uživanje. Najdemo pa tudi druge variante, ki so lahko bolj primerne za enostavno in redno uživanje. Ponudba je kar dobro razvita, saj so to snovi, ki nam pogosto manjkajo. Zato se omega 3 dopolnila pogosto prodajajo ob drugih skoraj nujnih dodatkih, med katerimi je recimo magnezij, pogosto se odločamo tudi za kakšne vitamine.

Omega 3 in koristni vitamini

Pomanjkanje vitaminov prinaša številne težave z delovanjem telesa, pravzaprav je ravno to skupna značilnost raznovrstnih snovi, ki jih označujemo s tem izrazom. Če nam manjka vitaminov, se bomo slabo počutili, težko bomo opravljali vsakodnevne opravke, pojavijo se tudi resne bolezni. Zato je vsekakor pametno skrbeti za to, da uživamo zadostne količine vitaminov, ki jih večinoma dobimo s sadjem in zelenjavo ter drugo prehrano. Vitamin C recimo dobimo v raznovrstnem sadju in zaloge hitro dopolnimo, prav tako najdemo druga okusna živila, ki nam pomagajo vzdrževati pravo ravnovesje mikrohranil v telesu.

Izjema je vitamin D, ki ga težko dobimo s hrano, telo ga proizvaja samo ob izpostavljenosti sončni svetlobi. V zimskem času nismo izpostavljeni močnim sončnim žarkom, zato se vitamin D tako kot omega 3 maščobe priporoča v obliki prehranskega dopolnila.

Na ta način pa lahko enostavno dopolnimo tudi druge vitamine. Vitamin C brez težav najdemo v šumečih tabletah in praških, lahko tudi v že pripravljenih napitkih. Kot prehransko dopolnilo je na voljo tudi vitamin B12, ki ga včasih zaradi bolezni in težav ne dobimo dovolj. Pogosto se izkaže, da nam vitamin B12 manjka, zato so dopolnila te vrste vsekakor zelo dobrodošla.

Na voljo imamo torej celo zbirko koristnih dopolnil, s katerimi lahko vzdržujemo zdrav življenjski slog. Omega 3 maščobe so le ena možnost, splača se spoznati celotno zbirko koristnih hranil za zdravo telo in dobro počutje.